Spoštovani učitelji in učiteljice v osnovni šoli
Namen delovanja novega sindikata v vzgoji in izobraževanju ni zgolj zavzemanje za osnovne pravice zaposlenih v času koronskih ukrepov, ki so močno in grobo zarezali tudi v pore osnovnošolskega izobraževalnega sistema. Na stran je bil odrinjen tudi mnogo pomembnejši vidik psiholoških in duševnih stisk, s katerimi se učenci masovno soočajo še danes: stiske otrok so prisotne tukaj in zdaj. Ali smo učitelji usposobljeni in pripravljeni na soočanje z njimi?
Jasno se je razgalila podoba idealiziranega izobraževanja na daljavo, ki so ga nekateri iluzorno primerjali celo kot enakovrednega s poukom v šoli. Poleg krepitve osnovnih bralnih, pisnih in gibalnih kompetenc, ki so bile v času zaprtja šol močno okrnjene ali celo zanemarjene, nas izjemno skrbi, da pristojni še zmeraj nimajo nobenega načrta za sanacijo posledic, ki so (med izobraževanjem na daljavo) nastale na mnogih generacijah osnovnošolskih otrok. Menimo, da bi morali strokovni delavci soodločati pri oblikovanju tovrstnega načrta, ki bi »korona generaciji« otrok omogočil normalen in zdrav življenjski razvoj. Menimo, da lahko to dosežemo z vzpostavitvijo prijaznega, učencem poznanega načina izobraževanja: brez neprijetnih situacij in ukrepov, ki brez ustreznega prezračevanja, pravzaprav temeljijo na trhlih tleh.
Izpolnjevanje poslanstva učiteljev pa je odvisno tudi od pogojev dela učitelja, ki so bili v preteklosti zastavljeni mimo stroke in ne upoštevajo narave dela učitelja, ki je specifična in je zato ne gre obravnavati enostransko in v primerjavi z drugimi poklicnimi skupinami. Menimo, da strokovnost pri oblikovanju pogojev in načina dela ni bila zastopana v zadostni meri in eden od naših ciljev je vsekakor tudi sprememba na tem področju. Prav tako želimo opozoriti na mnoga pereča vprašanja povezana z napredovanji in oceno učiteljevega dela, ki bi morala resnično temeljiti zgolj na strokovnosti in srčnosti učitelja.
Biti topel, čuteč, nežen, inovativen in odgovoren učitelj. To je pravzaprav naše poslanstvo in hkrati poklic. Da svoje delo opravljamo kakovostno, potrebujemo urejene normative in možnost sodelovanja na vseh ravneh odločanja vzgojno-izobraževalnega dela. Predvsem pa – bodimo zrcalo našim učencem in otrokom – nekega dne se bodo zazrli v svojo podobo in v njej videli – učitelja. Buditelja, ki jim je znal podati roko in jih naučil najpomembnejše vrednote – srčnosti.
Skupnost bomo kakovostno »zgradili« skupaj, zato vas prosim, da predloge za izboljšanje, vprašanja, dileme, potrebe, želje, strahove in seveda tudi pohvale, ki se vam porajajo, lahko naslovite elektronske naslove.
Za razredno stopnjo na:
- Brigito Pečanec na elektronski naslov brigita.pecanac@zvizsonce.si
- Lauro Mohorko Kumer na elektronski naslov in laura.mohorko@zvizsonce.si .
Za predmetno stopnjo na:
- Polonco Krobat na elektronski naslov polonca.krobat@zvizsonce.si
- Lauro Mohorko Kumer na elektronski naslov laura.mohorko@zvizsonce.si .